تفاوت شرکت سهامی عام و خاص


تفاوت کمپانی سهامی عام و یگانه


شرکتهای سهامی همانطور که از نام آن‌ها معلوم است کمپانی هایی میباشند که سرمایه مو جود در‌این این مجموعه شرکت های بصورت سهام در بین شرکا تقسیم می شود . درین بی دینی ها سرمایه تامین شده به قطعات مضاعف کوچکی از سهام تقسیم می شود و بین شرکا نسبت به سرمایه ای که میاورند تقسیم می شود و هر چه سرمایه یا این که آورده نفرات بیشتر باشد قطعات سهام بیشتری به آنان تخصیص خواهد یافت .

موسسات سهامی به دو نوع کلیدی تقسیم میشوند . شرکت ها سهامی عام و شرکتهای سهامی یگانه . این مجموعه موسسه ها هرچند نقاط اشتراک متعددی با نیز دارا‌هستند و جز یک خانواده محسوب میشوند . اگر‌چه از نگرش عموم تفاوت این دو کمپانی در میزان سرمایه و سهام این دو کمپانی و طریق تادیه آنان هست البته این دو کمپانی تفاوت های با اهمیت متعددی دارا هستند که سبب شده ساختار این موسسه را در اکثری از جاها و نظر ها به طور کامل جدا ببینند اگرچه هر دو نهایتا کمپانی سهامی میباشند .

موسسات سهامی قسمتی از موسسه ها سوز و سرما یه ای میباشند و این یعنی این‌که اعتبار این مجموعه شرکت های در گرو سرمایه این موسسه شرکت های است . این مجموعه موسسه ها در تمامی جور کار اقتصادی میتوانند حضور داشته باشند و تفاوتی نیز ندارد که یگانه باشند یا این که عام .

البته شرکتهای سهامی مختص بیشترین محبوبیت را در کشور‌ایران و بین علاقمندان ثبت کمپانی دارا‌هستند . شرکت ها سهامی مختص فقط با سرمایه ای محدود به خویش موسسین که تحت عنوان میزان دارایی کمپانی میاورند عمل خواهند کرد و کلیه سرمایه این موسسه می بایست بوسیله موسسین خویش تامین شود .

این موسسه موسسه ها برای انجام گونه های کار های اقتصادی به‌وجود می‌آیند و در قضیه های بازرگانی , تجاری , علمی , مشورت ای , طبی , خدماتی و . . . می‌توانند کار نمایند و هر روز بر موضوعات این جور موسسه ها افزوده می شود . موسسه ها سهامی مختص خیلی بزرگ و پیچیده نمی باشند و عمدتا با اعتبار یا این که سرمایه پاره ای ابتدا به ثبت رسیده و آن گاه در ادامه پرورش سرمایه و بسط می‌باشند . این موسسه شرکت های به طور معمول پیرامون یک قضیه حساس و تعدادی زمینه فرعی متعلق بدین مورد کلیدی صورت میگیرند و موسسین آنان به‌دنبال ارائه سرویس ها و یا این که تجارتی در نهایتا یک تا یک‌سری زمینه معین هستند . ارگانیک است که شرکتهای سهامی یگانه به دلیل کوچک بودن فقط میتوانند بخشی از نیاز جامعه را پوشش داده و تامین کنند .

ولی شرکت ها سهامی عام کمپانی هایی غالبا دوچندان بزرگ و با دامنه کاری وسیعی می‌باشند . این موسسه موسسات با حمایت کننده سرمایه ای که از روش فروش و عرضه سهام به مردمان به دست میاورند به طور معمول توان متعددی دارا‌هستند و در بعد ها داخلی دوچندان بزرگ و یا این که بعد ها میان المللی و بازار های خیلی بزرگ حضور به نیز می‌رسانند .


برچسب ها: تفاوت شرکت سهامی عام و خاص ,
[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 5 شهريور 1398 ] [ 11:29 ] [ kimia ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر